IZVAJANJE PROJEKTA: od 10. 03. 2025 do 30. 10. 2026

Sorica po mnenju mnogih velja za eno najlepših gorskih vasi v Sloveniji. Zaradi izjemnega prepleta naravne in kulturne dediščine, Groharjeve dediščine ter ohranjenih območij kulturne krajine tako ponuja številne možnosti turističnega razvoja, pri čemer je viden manko smiselnega modela upravljanja območja, natančneje manko osrednje turistične točke oziroma turističnega centra v vasi, ki bi domače in tuje obiskovalce usmerjal ter, dal ustrezne informacije do točk naravne in kulturne dediščine kot tudi skrbel za kreiranje, načrtovanje in organizacijo vodenj, izdelavo promocijskih gradiv, izdelkov, izvedbo in koordinacijo programov oz. delavnic ter drugih turističnih storitev, ki jih potrebuje lokalno okolje. Projekt v svojem bistvu in konstrukciji tako nagovarja ravno omenjene elemente oziroma manko v izbranem okolju na podlagi katerih se lahko prične usposabljati jasen in usmerjen turistični razvoj.

Primarna želja s tem pa tudi glavni namen projekta tako stremi v smer vzpostavitev modela turističnega razvoja gorske vasi Sorica in Groharjeve hiše kot osrednjega kulturnega in turističnega objekta v vasi. Projekt in v sklopu njega projektne aktivnosti želijo obogatitvi obstoječo ponudbo Groharjeve hiše osrednjega kulturnega in zgodovinskega objekta v vasi, kjer bi dosedanjo kulturno in izobraževalno komponento, ki se v hiši že izvaja nadgradili še na širšem turističnem področju z vzpostavitvijo turističnega centra »Sorške štobe« v na novo obnovljenih in opremljenih prostorih. S tem bi dosegli, da bi Groharjeva hiša postala osrednja točka Sorice in širše zgornjega dela Selške doline ter tako omogočila celosten turistični razvoj območja.

Fotografija: Jošt Gantar. 

Cilji projekta:

Projekt bo v svojem bistvu v največji možni meri zasledoval cilje in namene intervencije LEADER/ukrepa CLLD. Ob skrbnem načrtovanju in integraciji ter implementaciji inovativnih turističnih produktov v lokalno okolje Sorice in okolice bo skrbel za ohranjanju lokalne naravne in kulturne dediščine. Spodbujal bo kreativnost in inovativnost v lokalnem okolju, pri čemer bodo pri zasnovi produktov in pri delu v na novo nastajajočem turistično informacijskem centru sodelovali zgolj lokalni prebivalci s čimer bomo uresničevali tako imenovani pristop “od spodaj navzgor”, kar bo posledično omogočalo tudi načrtovanje lokaliziranih turističnih produktov in storitev ter bo tako aktiviralo še neizkoriščene potenciale tega okolja v največji meri Groharjevo hišo ter druge kulturne in naravne vrednote v okolici. Finančna konstrukcija projekta bo omogočala multiplikativne učinke na celotno skupnost, saj bo turistično informacijski center dolgoročno omogočil tudi tržno dejavnost in prostor za prodajo lokalnih izdelkov ter v obliki izvedenih delavnic tudi trženje obrtniških in rokodelskih znanj iz lokalnega okolja. Pri načrtovanju aktivnosti in njihovi izvedbi bo skrbel za enakopravno vključenost vseh deležnikov v lokalnem okolju. Z vključitvijo različnih partnerjev iz nevladnega in gospodarskega sektorja bo srbel za smiselno povezovanje deležnikov na podeželju ter tako v prostor prinašal nova znanja in izkušnje na turističnem področju in pri izvajanju promocije. Želja je, da bi se na podlagi uspešne realizacije omenjenega projekta že v času njegovega trajanja kot tudi po njegovem zaključku razvili tudi sorodni manjši specializirani projekti lokalnih turističnih ponudnikov, umetnikov, gostincev in rokodelcev, da bi skupno nastajali uspešni turistični produkti, vodene ture, delavnice v turistično informacijskem centru ter bi tako z danimi vzvodi razvijali lokalno območje še naprej. Želja je, da projekt postane tudi primer dobre prakse za sorodna območja v okolici, da se tudi druga območja učijo od projekta ter, da pomen projekta prepozna lokalna skupnost ter ga sistematično vpelje v že trajajoče programe turističnega razvoja.  

Rezultati projekta:

Rezultati projekta predvidevajo izvedbo številnih aktivnosti, ki se bodo izvedle v dveh časovnih fazah projekta.

  • Aktivnost št. 1 – Vzpostavitev delovanja turistično informacijskega centra v Groharjevi hiši v letu 2025. (1. faza)
  • Aktivnost št. 2 – Vzpostavitev delovanja turistično informacijskega centra v Groharjevi hiši v letu 2026. (2. faza)
  • Aktivnost št. 3 – Zasnova, izdelava in implementacija (izvedba) šestih inovativni pilotnih produktov oz. delavnic v Groharjevi hiši, Sorici in okolici. (1. faza)
  • Aktivnost št. 4 – Zasnova, izdelava in implementacija štirih inovativnih programov turističnega vodenja v Groharjevi hiši in širše po Sorici in okolici. (1. faza)
  • Aktivnost št. 5 – Izdelava osrednje turistične publikacije za Sorico in okolico. (2. faza)
  • Aktivnost št. 6 – Izvedba promocijskih aktivnosti za promocijo projekta in turistično promocijo Sorice ter okolice. (1. faza)
  • Aktivnost št. 7 – Vzpostavitve storitve samostojnega turističnega ogleda Groharjeve hiše. (1. faza)

Želja je, da bi uspešno realiziran projekt predstavljal vez med javnimi in zasebnimi deležniki ter ustvarjal dodano vrednost tako za lokalne prebivalce kot za obiskovalce ter, da bi da že razvite javne kulturne vsebine nadgradil s turističnimi in trženjskimi dejavnostmi. Prostori nekdanje pošte naj bi postali osrednji prostor srečevanja in povezovanja ter hkrati predstavljali zgled dobre prakse povezovanja različnih lokalnih institucij v širši okolici. S tem bi bil vzpostavljen ključen element za turistično in širše družbeno prepoznavnost Sorice in posredno celotne Selške doline ter Škofjeloškega območja in hkrati priložnost za povezovanje s sosednjimi turističnimi območji (Bohinj, Baška grapa (Posočje), širše območje Julijskih Alp), kot tudi z območjem Tirolske in širše Alpske regije, pri čemer si želimo, da projekt postane tudi primer dobre prakse za sorodna območja v okolici, da se tudi druga območja učijo od projekta ter, da pomen projekta prepozna lokalna skupnost ter ga sistematično vpelje v že trajajoče programe turističnega razvoja.

Finančna podpora:

Vrednost upravičenih stroškov:  34.609,82 €

Vrednost sofinanciranja projekta iz sredstev CLLD: 27.687,84 €

Kontaktne osebe:

  • Turistično društvo Sorica, Spodnja Sorica 16, 4229 Sorica – vodilni partner, W: www.sorica.si
  • Razvojna agencija Sora d.o.o, Poljanska cesta 2, Škofja Loka – partner, W: www.ra-sora.si 
  • Umetniško društvo Groharjeva hiša, Spodnja Sorica 18, 4229 Sorica – partner.

Sodelujoči partnerji:

  • Turistično društvo Sorica.
  • Razvojna agencija Sora d.o.o.
  • Umetniško društvo Groharjeva hiša