Po Groharjevi poti

Naužijte se svežega zraka, spoznajte kulturno dediščino našega kraja, uživajte v naravnih lepotah hribovske vasice in prehodite Groharjevo pot ali obiščite slikovito vasico Spodnje Danje. Prečudovita narava vas vabi, da se prepustite njenim čarom in za nekaj časa pozabite na skrbi in obveznosti.

Sprehajalne poti po Sorici:

• Sprehod po vasi – ogled etnografske in stavbne dediščine kraja (trajanje: 1 ura)

Na sprehodu po vasi spoznate stavbno dediščino kraja. Pot vas izpred Groharjeve hiše najprej vodi skozi Spodnjo Sorico (po domače »Nidre«) in po strmini čez »Lajšto«. Na dnu »Lajšte« v križišču pri gostišču Tolc zavijete desno, kjer se vam odpre pogled na cerkev sv. Nikolaja. Od tam se odpravite proti glavni cesti in se na vrhu ustavite pri Groharjevem spomeniku. Pri kapelici prečkate glavno cesto in nadaljujete po kolovozni poti, ki vodi do cerkvice. Okoli pokopališkega zidu stojijo mogočne lipe, njihova starost je ocenjena na okoli 500 let. Od cerkve se vračate ob glavni cesti in zavijete v Zgornjo Sorico. Pod šolo zavijete levo navzdol v dolino reke Sore, kjer so včasih stali številni mlini in žage. Prečkate most in zavijete desno v hrib do Liparjeve hiše. Lastnik v njej hrani bogato zbirko predmetov, ki vam jih bo, če bo doma, z veseljem pokazal. Pot nadaljujete po grebenu, odpre se vam pogled na Zgornjo Sorico. Za hip posedite na klopci pod macesni in se naužijte razgleda. Nadaljujete po glavni cesti in ob prvem odcepu zavijete desno v vas, greste mimo kmetije pri »Keržarju«, prečkate reko Soro, pot vas vodi skozi Zgornjo Sorico – »Erble«, »Drfle« in »Trmavn« nazaj proti izhodišču.

• Pohod v Spodnje Danje (trajanje: 2 uri)

Spodnje Danje so slikovita vasica pod Ratitovcem, znana po travnatem pomolu s cerkvico sv. Marka. Na poti srečate mogočne kozolce, greste mimo izvira reke Sore, si ogledate nahajališča skrilavca itd.

Izpred Groharjeve hiše zavijete v Zgornjo Sorico, greste mimo šole, nadaljujete po travnatem pobočju in pridete do glavne ceste. Prečkate cesto ter zavijete v gozdiček. Pot se rahlo vzpenja po vrhu grebena, na levi strani vidite Zgornjo Sorico. Po nekaj minutah hoje dosežete glavno cesto in kmalu zavijete desno proti Spodnjim Danjam. V daljavi že zagledate vaš cilj, cerkvico sv. Marka. Na poti do tja vidite nahajališča skrilja, ki so ga tod okoli kopali za strešno kritino. Še danes je nekaj hiš in kozolcev kritih z njim. Ko prispete do cerkvice, si lahko za trenutek oddahnete in uživate v razgledu na Ratitovec (1666m), vas Zgornje Danje, Zabrdo. Del poti se vračate po isti poti, nato pa v Zgornji Sorici zavijete desno v vas. Greste mimo izvira reke Sore ter se tik ob njej skozi vas spustite do izhodišča naše poti.

• Po Groharjevi poti (trajanje: 3 ure)

Prehodili boste pot, po kateri je Ivan Grohar vsak dan hodil v šolo v Sorico. Ko je bil star dve leti, se je družina iz rojstne hiše v Sorici preselila na razgledno pobočje in domačijo Heblarje. Naravne lepote domačega kraja so zaznamovale Groharjevo mladost in močno vplivale na njegovo poznejše ustvarjanje. Mnogo motivov izvira ravno iz tega okolja, najbolj znan je s slike Macesen, ki izhaja iz neposredne okolice njegove domačije.

Pot začnete pri Groharjevi hiši. Greste levo navzdol po glavno cesti in po 100 metrih zavijete desno v Zgornjo Sorico. Na vrhu klanca pri šoli greste levo in sledite spodnji cesti v dolino proti reki Sori. Nadaljujte po asfaltirani cesti naprej v dolino (500 m), ko vas rumena tabla Groharjeva pot usmeri desno v hrib.